Jag tror att den enskilt viktigaste marknadskommunikativa strategin handlar om att lägga merparten av resurserna på att ta fram en suverän produkt som gör kunderna mer än nöjda.
Att det skulle vara en marknadskommunikativ strategi, kan tyckas knasigt. Men vi har försökt leva efter detta, vilket visat sig vara framgångsrikt. Idag har MyNewsdesk 97% nöjda kunder och lika hög “retention rate”, vilket är sällsynt högt. Kundtjänsten och supporten är en suveränt viktig del av produkten, varför vi satsar mycket på denna.
Mailet nedan är ett i raden av den feedback som stärker vår tro på ovan nämnda strategi.
Med det vill jag också passa på att fråga:
- Vad tycker ni om ovan nämnda strategi?
- Hur ska en riktigt bra kundtjänst se ut och fungera?
- Finns föredömliga exempel på suveräna kundtjänster?
Hälsar Kristofer Björkman (prod.ansvarig)
———- Vidarebefordrat meddelande ———-Från: Dariush Ghatan
Datum: 9 oktober 2009 09.23
Ämne: MyNewsdesk
Till: Peter Ingman
Fy fan vad bra din kundtjänst är. Lotta hela dagen. Ge henne en kram från mig.
Ring…
Svar efter 2 signaler
”MyNewsdesk, hej det är Lotta”
”Ja, hej jag heter Dariush…. Och jag undrar…”
”Ja, visst, det fixar jag åt dig, vad heter… Så, där nu är det klart”
1 minut. Klart.
2 signaler. Jag ordnar (inga vidarekopplingar), Klart.
Sveriges bästa bolag. Det är Ni!
/D
No comments:
Post a Comment